donderdag 27 februari 2014

Portemonneehoesje 1.0 en 1.1

Dag lieve bloggers,

Het is alweer een tijdje geleden, maar zoals gewoonlijk heb ik niet stil gezeten. Maar daar wil ik het nu niet over hebben.
Waar ik het eigenlijk over wil hebben is mijn nieuwste creatie en de verbeterde versie ervan.
Ik heb gisteren een portemonneetje/G.S.M hoesje gemaakt. Maar zoals alle dingen die je voor de eerste keer maakt (als je het zelf ontworpen/verzonnen hebt) zitten er altijd wel een aantal dingen in die je achteraf gezien toch anders moet doen. In dit geval was dat ook zo, het zijn uiteindelijk 2 knopjes geworden ipv 1, de kaarthouder is verstevigd en het is iets groter.

Dit is de 1.0 versie:

Als het dicht is en mijn gsm zit er in, dan blijven de hoeken naar boven staan omdat er maar 1 knopje in zit.
De manier dat het in elkaar gestoken is vind ik ook niet zo geslaagd. 
De kaarthouder is beetje aan de slappe kant
Maar al bij al vind ik het toch wel meevallen en ben ik er wel heel blij mee. 

Maar de 1.1 vind ik toch net iets beter:
Met 2 knoopjes blijft het toch net iets beter dicht.
De kaarthouder is veel steviger.
En een ritsvakje er in om eventueel kleingeld in te bewaren. 
Na het ineen naaien van de 1.0 versie, herinnerde ik me de tutorial van deze dame voor een luierzakje zonder biais, toen dacht ik dat het veel mooier en properder zou zijn als ik het zo zou doen. 

Hier zie je dan de 1.0 en de 1.1 versie samen. 

 De 1.0 is niet verloren, die is dan goed als portemonneetje zonder gsm in. Of misschien verloot ik het als ik wat meer volgers heb op Bloglovin en op de Facebookpagina, als het zover komt dan maak ik er ook een mannelijke versie van voor de mannelijke volgers ;-)


Ik wil dit berichtje afsluiten met een leuk kinderpraatje:
Sam: "Mama kan jij plop tekenen?"
Ik: "Nee Sammetje ik kan da ni van buiten."
Sam (dood serieus): "Kan het dan vanbinnen?"

Tja, wat moet je daar dan op antwoorden he ;-)
Nog een fijne dag!

Vele lieve groetjes
Fannytje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten